MOLITVA PROGONjENOG ČOVJEKA

SVETI IGNjATIJE BRJANČANINOV
ASKETSKI OGLEDI

MOLITVA PROGONjENOG ČOVJEKA

Blagodarim Ti, Gospode i Boze moj, za sve sto se dogadja sa mnom! Blagodarim Ti za sve brige i iskusenja, koje si mi Ti poslao radi ociscenja grehova kojima sam uprljao, grehova kojima sam ranio moju dusu i telo!

Pomiluj i spasi oruzja koja si Ti upotrebio za moje lecenje: te ljude, koji su me zalostili. Blagoslovi ih u ovom i u buducem veku! Uracunaj im u vrlinu to sto su ucinili radi mene! Odredi im obilne nagrade od tvojih vecnih blaga!

A sta sam Ti ja prinosio? Kakve blagougodne zrtve? Ja sam prinosio jedino grehe, jedino narusavanje Tvojih bozanstvenih zapovesti. Oprosti mi Gospode, oprosti krivome pred Tobom i pred ljudima! Oprosti neodgovornome! Daruj mi da se iskreno uverim i saznam da sam ja gresnik! Daruj mi da odbacim lukava opravdanja! Daruj mi pokajanje! Daruj mi skrusenost srca! Daruj mi krotost i smirenje! Daruj ljubav prema bliznjima, ljubav neporocnu, istu prema svima, i onima koji me tese i onima koji me zaloste! Daruj mi trpljenje u svim mukama mojim! Umrtvi me za svet! Uzmi od mene moju grehovnu volju, i nasadi u srce moje Tvoju svetu volju, da tvorim jedino nju, delima, recima, pomislima, i osecanjima mojim.

Tebi prilici slava za sve! Tebi jedinom prilici slava! Jedino sto je moje – stid lica i cutanje usta. Stojeci pred strasnim Tvojim sudom u mojoj ubogoj molitvi, ne nalazim u sebi nijedno dobro delo, nijednu vrlinu, i stojim,odasvud okruzen jedino nebrojenim mnostvom mojih grehova, kao gustim oblakom i maglom, sa jedinom utehom u mojoj dusi: sa nadom na neogranicenu milost i dobrotu Tvoju. Amin.

Published in: on Listopad 30, 2008 at 5:21 am  Komentari isključeni za MOLITVA PROGONjENOG ČOVJEKA  
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
